Tweets av @hockeysnubben95 gurkfille.blogg.se - Inför: IK Oskarshamn - VIK Hockey
VIK ska ta revansch från Malmömatchen och där och med vinna en svår bortamatch i Oskarshamn mot IK Oskarshamn.

Hemmalaget IK Oskarshamn som jagar den sjunde och sista förkvalserieplatsen har sju poäng upp till Mora och det måste till en vinst för Fredrik Söderströms mannar i afton för att säsongen inte ska vara slut om fyra matcher. Robin Söderqvist som man lånade in från Frölunda har återvänt till Göteborgslaget och den förre VIKaren Linus Morin samt forwarden Morten Poulsen saknas hos Smålänningarna. Man har förlorat fem av de sex senaste matcherna och när serieledarna kommer på besök så kommer det absolut inte bli enkelt.

VIK åkte på ett gäng skador på skytteligaledaren Jeremy Williams, Andreas Lindh, Marcus Jonsson och Per Helmersson men bara den sistnämnda kommer spela kvällens match. Det blir att Hampus Larsson, Mikael Frycklund, Daniel Hörnqvist och Christopher Mastomäki kommer spela i kvällens match istället. Även Viktor Mårtensson är borta på grund av game penalty som han tog på sig i fajten mot David Liffiton. Det räcker med en poäng för Gulsvart för att helt bli klara för kvalserien eller om Djurgården tappar en poäng på de fyra kommande matcherna. Man ska inte dra för stora växlar men VIK har ett bra utgångsläge för att kvala till SHL.

Malmös Robin Alvarez som tacklade Per Helmersson är avstängd tills vidare då det har kommit in en anmälan till Disciplinsnämnden. Återstår att se vilken bestraffning han kommer få men det återkommer jag med så fort jag vet något.

Tips:
Det blir en tuff match som jag säger en straffseger med 3-2. Romano, Lindhagen och Johansson kommer bli målskyttarna i kvällens match.

Följ mig gärna på twitter och instagram där jag heter @hockeysnubben95 då jag kommer med rapporter från kvällens match.

FORZA GULSVART !!!!!

Kommentera

Publiceras ej